Full Site Search  
Thu Mar 30, 2017 08:16:29 IST
PostPostPost Trn TipPost Trn TipPost Stn TipPost Stn TipAdvanced Search
×
Forum Super Search
Blog Entry#:
Words:

HashTag:
Member:
Posting Date From:
Posting Date To:
Train Type:
Train:
Station:
ONLY with Pic/Vid:
Sort by: Date:     Word Count:     Popularity:     
Public:    Pvt: Monitor:    RailFan Club:    

<<prev entry    next entry>>
Blog Entry# 1406485  
Posted: Mar 24 2015 (23:55)

1 Responses
Last Response: Mar 24 2015 (23:55)
  
Rail News
0 Followers
811 views
Commentary/Human InterestNER/North Eastern  -  
Mar 24 2015 (23:21)   Lucknow Junction of Charbagh to be extended to Durgapuri metro station through FOB
 

rdb*^   127280 news posts
Entry# 1406485   News Entry# 217978         Tags   Past Edits
LUCKNOW: The SPV to execute Lucknow metro project, LMRC (Lucknow Metro Rail Corporation) has announced that Lucknow Junction of Charbagh will directly be connected to the Durgapuri metro station via Foot-Over Bridge (FOB). The already existing FOB on Lucknow junction will be extended up to Durgapuri metro station so that railway passengers can directly take metro without having to walk on roads. Likewise metro passengers wanting to board NER trains can directly access the FOB from metro premises.
Four important tenders will be floated this month regarding- track, turnaround track (where trains change tracks), electrical traction (for giving electrical supply to trains) and finishing and E&M (electrical and maintenance) works. LMRC is busy preparing bid documents for the same. Also the
...
more...
tender for rolling stock and signaling system will be opened on March 31.
The corporation is pursuing with the Ministry of Urban Development, GOI to disburse its share of budgetary allocation announced in FY 2014-15. The LMRC needs funds to execute various tenders which are important. It has to receive Rs 50 crore from the Centre sanctioned in the Union Budget before March 31. Since only few days are left to March 31, speculations are rife that the budgetary allocation may lapse with the closing of financial year.
A letter has already been dispatched by the principal secretary of housing department, GoUP to the Ministry of Urban Development (MoUD), GOI in this regard. LMRC maintained that answers to the PIB's query regarding security and cost concerns of the project have long been sent to MoUD. "We now need to push the ministry to forward the letter to the PIB for approval", it added.
Meanwhile construction is in full swing on all the 8 metro stations aligned on priority section (8 kms) from Transport Nagar to Charbagh. LMRC needed approval from LESA, Jal Kal, Green Gas Ltd (CNG & PNG pipeline) and a few telecom companies for utility transfers in this route. Officials said that rest all agencies have given their nod except for BSNL which is quoting Rs 9.5 crore for relocating the optical fibre lines.
Stay updated on the go with Times of India News App. Click here to download it for your device.
Post a comment

  
1983 views
Mar 24 2015 (23:55)
Mayank Kumar   47 blog posts   23 correct pred (51% accurate)
Re# 1406485-1            Tags   Past Edits
লখনৌ: এস পি ভি লক্ষ্ণৌ মেট্রো প্রকল্পের চালানো, LMRC (লক্ষ্ণৌ মেট্রো রেল কর্পোরেশন) ক্ষতিগ্রস্ত হয় দ্বীপ মাতারবাড়ি লক্ষ্ণৌ জংশন সরাসরি পা-ওভার ব্রিজ (ছল) মাধ্যমে Durgapuri মেট্রো স্টেশন সংযুক্ত করা হবে যে ঘোষণা করেছে. রেল যাত্রী সরাসরি রাস্তায় পায়চারি করেও মেট্রো নিতে পারেন, তাই লক্ষ্ণৌ মোড় ইতিমধ্যে বিদ্যমান ছল Durgapuri মেট্রো স্টেশন পর্যন্ত বর্ধিত করা হবে. একইভাবে এনইআর ট্রেন বোর্ড অনুপস্থিত মেট্রো যাত্রী সরাসরি মেট্রো প্রাঙ্গনে থেকে ছল অ্যাক্সেস করতে পারেন.
চার গুরুত্বপূর্ণ দরপত্রের এই মাস regarding- ট্র্যাক, ঘুরে ট্র্যাক (ট্রেন ট্র্যাক পরিবর্তন যেখানে), এবং শেষ এবং ই ও এম (বৈদ্যুতিক এবং রক্ষণাবেক্ষণ) কাজ করে (ট্রেন থেকে বিদ্যুৎ সরবরাহ দেওয়ার জন্য) বৈদ্যুতিক আকর্ষণ ভেসে করা হবে. LMRC একই জন্য দর নথি প্রস্তুত ব্যস্ত. এছাড়াও সিস্টেম রোলিং স্টক ও সিগন্যালিং দরপত্র 31 মার্চ খোলা
...
more...
হবে.
নিগম অর্থবছরের 2014-15 সালে ঘোষণা বাজেট বরাদ্দ তার ভাগ নির্বাহ করা আরবান ডেভেলপমেন্ট, ভারত সরকার মন্ত্রণালয়ের সঙ্গে অনুগমন করা হয়. LMRC গুরুত্বপূর্ণ যা বিভিন্ন দরপত্রের চালানো তহবিল প্রয়োজন. এটা মাত্র কয়েক দিন 31 মার্চ বামে হয় মার্চ 31 আগে কেন্দ্রীয় বাজেট অনুমোদিত সেন্টার থেকে কোটি টাকা 50 প্রাপ্ত হয়েছে, অনুমান বাজেট বরাদ্দ আর্থিক বছরের শেষ সঙ্গে ভ্রষ্টতা পারে বিদ্যমান আছে.
একটি চিঠি ইতিমধ্যে এ ব্যাপারে নগর উন্নয়ন মন্ত্রণালয় (MoUD), ভারত সরকার হাউজিং বিভাগ, goup প্রধান সম্পাদক দ্বারা পাঠানো হয়েছে. LMRC প্রকল্পের নিরাপত্তা এবং খরচ উদ্বেগ সংক্রান্ত পিআইবি'র এর প্রশ্নের উত্তর দীর্ঘ MoUD পাঠানো হয়েছে যে বজায় রাখা. "আমরা এখন অনুমোদনের জন্য পিআইবি'র চিঠি ফরোয়ার্ড মন্ত্রণালয় ধাক্কা প্রয়োজন", এটা এখনো যোগ করেনি.
এদিকে নির্মাণ ক্ষতিগ্রস্ত হয় দ্বীপ মাতারবাড়ি পরিবহন নগর থেকে অগ্রাধিকার অধ্যায় (8 কিলোমিটার) উপর প্রান্তিককৃত সমস্ত 8 মেট্রো স্টেশন হৈহৈ করে হয়. LMRC চালিয়ে, জল কাল, সবুজ গ্যাস লিমিটেড (সিএনজি ও PNG, পাইপলাইন) এবং এই রুট ইউটিলিটি স্থানান্তর জন্য কয়েক টেলিকম কোম্পানি থেকে অনুমোদন প্রয়োজন. কর্মকর্তারা অপটিক্যাল ফাইবার লাইন স্থানান্তর টাকা 9.5 কোটি উদ্ধৃত করা হয়, যা বাকি সব সংস্থা বিএসএনএল ছাড়া তাদের নড়া দেওয়া হয়েছে.
টাইমস অব ইন্ডিয়া খবর অ্যাপ সঙ্গে চলতে চলতে আপডেট থাকুন. আপনার ডিভাইসের জন্য এটি ডাউনলোড করতে এখানে ক্লিক করুন.
একটি মন্তব্য পোস্ট করুন
Scroll to Top
Scroll to Bottom


Go to Desktop site